Σεμινάριο για την Ασφάλεια
Για την επανεκκίνηση της οικονομίας
Για καινοτόμες ιδέες
Για την ανάπτυξη

 

 

Το ποσοστό των δαπανών Έρευνας & Ανάπτυξης (Ε&Α) ως ποσοστό του ΑΕΠ στη χώρα μας ανήλθε στο 0,83% το 2014, παρουσιάζοντας μικρή αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη (0,83% το 2014, 0,81% το 2013 και 0,70% το 2012), έναντι μέσου όρου 2% στην ΕΕ. Τα σχετικά στοιχεία παρουσίασε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Τα στοιχεία απεστάλησαν από το ΕΚΤ στη Eurostat, στο πλαίσιο της τακτικής παραγωγής και έκδοσης των επίσημων στοιχείων για την Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία στην Ελλάδα. Αναλυτικότερα, οι συνολικές δαπάνες για Ε&Α στην Ελλάδα το 2014 ήσαν 1.481,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 16,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2013. Η αύξηση αυτή κατά κύριο λόγο οφείλεται στην αύξηση τα τελευταία χρόνια της κρατικής χρηματοδότησης δαπανών Ε&Α λόγω του ΕΣΠΑ, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη μείωση του ΑΕΠ της χώρας.

Η Ελλάδα με 0,83% βρίσκεται στην 23η θέση μεταξύ των 28 χωρών της ΕΕ. Πρωτοπόρες είναι η Φινλανδία (3,17%), η Σουηδία (3,16%) και η Δανία (3,08%).

Ανά τομέα, οι δαπάνες Ε&Α του τομέα των επιχειρήσεων είναι 0,28% του ΑΕΠ, του κρατικού τομέα 0,22%, του τομέα τριτοβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 0,32% και του τομέα ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων 0,01%.Το 2014 καταγράφηκε αύξηση των δαπανών Ε&Α σε όλους τους τομείς με εξαίρεση τον κρατικό τομέα.

Σε σχέση με τις πηγές χρηματοδότησης των δαπανών Ε&Α, η χρηματοδότηση που διατέθηκε από τις επιχειρήσεις ανήλθε σε 444,3 εκατ. ευρώ (στα ίδια επίπεδα με το 2013), η χρηματοδότηση από το κράτος ανήλθε σε 786,2 εκατ. ευρώ (αύξηση 2,6% σε σχέση με το 2013), ενώ η χρηματοδότηση από το εξωτερικό, με κύρια πηγή τα προγράμματα Ε&Α της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανήλθε σε 155,7 εκατ. ευρώ (μείωση κατά 7% σε σχέση με το 2013).

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Του Νίκου Παπαδάκου*

 "Και πώς μπορώ να μαντεύω το μέλλον; Μόνο μέσα από τα σημάδια που μου δίνει το παρόν"

Πάουλο Κοέλιο

 Η επιχειρηματική καινοτομία στη νοτιοανατολική Ευρώπη δεν ήταν ποτέ πιο ζωντανή απ' ό,τι είναι σήμερα. Πολλές νέες αλλά και καταξιωμένες εταιρείες της περιοχής καθημερινά συνειδητοποιούν ότι υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό που μέλλει να κατακτηθεί από αυτή τη νέα πραγματικότητα η οποία χτίζεται πάνω στην καινοτομία και την κοινωνική συνείδηση.

Η πρώτη -η καινοτομία- συνδέει την παγκόσμια σκέψη με το μέλλον της ανάπτυξης του πλανήτη, ενώ η δεύτερη -η κοινωνική συνείδηση- σηματοδοτεί, χέρι με χέρι με την προστασία του περιβάλλοντος, την επόμενη μέρα της ανθρωπότητας.

Ειδικότερα οι εταιρείες σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία και Ιταλία έχουν τη μοναδική ευκαιρία να βρεθούν στην πρωτοπορία της καινοτόμου σκέψης, ενώ η θεματική αυτή νέα οικολογική προσέγγιση είναι διαδεδομένη πλέον σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Αυτός ο νέος τρόπος σκέψης που καλούνται να υιοθετήσουν οι κάτοικοι αυτής της συνεχώς υποβαθμιζόμενης τα τελευταία χρόνια περιοχής της Ευρώπης μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τη συγκεκριμένη γεωγραφική γειτονιά, αλλά και το σύνολο του πλανήτη, αφού η περιοχή μας μπορεί να αρχίσει να παράγει τέτοιες ιδέες, προτάσεις και λύσεις που θα στηρίξουν τη μετάβαση στη νέα, και ας ελπίσουμε καλύτερη, εποχή.

Για να υποστηριχθεί αυτή η προοπτική δημιουργήθηκαν στις χώρες αυτές πολλά δίκτυα για να βοηθήσουν τις εταιρείες οι οποίες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής καινοτομίας. Οι προσπάθειες των δικτύων αυτών, οι οποίες τις πιο πολλές φορές ενισχύθηκαν από συνεργασίες με επιμελητήρια, τράπεζες, κρατικούς ή/και κλαδικούς φορείς, καθώς και από καταξιωμένες ή αναδυόμενες εταιρείες των εν λόγω χωρών, στόχευσαν κυρίως στο να προσφέρουν συμβουλευτική υποστήριξη με στόχο την πληροφόρηση των ενδιαφερομένων και της κοινής γνώμης, επιβραβεύοντας παράλληλα κάποιες start-up καινοτόμες προτάσεις με τη θέσπιση διαγωνισμών καινοτομίας και νεανικής επιχειρηματικότητας.

Τα δίκτυα αυτά όμως, δυστυχώς, δεν κατάφεραν να επιτύχουν το βασικότερο ζητούμενο, που είναι η υποστήριξη της διάδοσης των βέλτιστων πρακτικών και η μεταβίβαση της γνώσης σε όποιους και όπου είναι απαραίτητο. Ενώ η γεωγραφική τοποθεσία που εξετάζουμε έχει μεγάλες δυνατότητες για την ανάπτυξη οικονομικών και κοινωνικών σχημάτων από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες στηριζόμενες από υγιείς χρηματοπιστωτικούς φορείς και από άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία (όπως οι επιχορηγήσεις της Ε.Ε.) θα μπορούσαν να αναπτύξουν καινοτόμο έρευνα, καινοτόμες ιδέες και λύσεις, καθώς και σύγχρονη τεχνολογία, παρόλα αυτά σχεδόν καμία ουσιαστική ανάπτυξη δεν επετεύχθη κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων, παρά τα φιλόδοξα σχέδια που κατά καιρούς ανακοινώνονταν.

Το χειρότερο μάλιστα για όσους επιθυμούν πραγματικά να συμμετάσχουν στη δημιουργία επιχειρηματικής καινοτομίας στη νοτιοανατολική Ευρώπη είναι ότι, πέραν του χαμένου χρόνου και της απογοήτευσης που δημιούργησαν τόσες μάταιες προσπάθειες, άλλες χώρες είναι έτοιμες να καλύψουν το κενό αυτό.

Επομένως το άμεσο ζητούμενο είναι οι υγιείς φορείς του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα να προχωρήσουν στη διαμόρφωση ενός ή κάποιων κοινωνικών σχημάτων για να καλύψουν το κενό της πραγματικής ανάπτυξης των καινοτομιών, η οποία επιτυγχάνεται μόνο με σωστή οργάνωση, προγραμματισμό, σε βάθος εξέταση των επιλεγμένων προτάσεων και πολλή στοχευμένη δουλειά.

Είναι επιβεβλημένη η οργάνωση ενός ή κάποιων σχημάτων τα οποία θα ενημερώσουν και θα στηρίξουν τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και τους νέους στην προσπάθειά τους για νέα καινοτόμα και ανταγωνιστικά βήματα, διοχετεύοντας παράλληλα συνεχείς στοχευμένες πληροφορίες στους πολίτες για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, καθώς και τις προοπτικές ανάπτυξης καινοτόμων επιχειρήσεων που θα απογειώσουν τις ιδέες τους.

Το πεδίο της επιχειρηματικής καινοτομίας στη νοτιοανατολική Ευρώπη δεν ήταν ποτέ πιο ελκυστικό και έτσι πρέπει όλοι να φροντίσουμε η σχετική πληροφορία και γνώση να γίνει κτήμα όλων. Η κοινή προσπάθεια υγιών επιχειρηματικών και κοινωνικών δυνάμεων θα πρέπει να είναι ο μοχλός της προόδου και της ανάπτυξης, σε πείσμα όσων επενδύουν στην καταστροφή του μέλλοντός μας.

Ίσως μάλιστα τα λόγια του μεγαλομετόχου τής "Amazon" Τζεφ Μπέζος τo 2008, τα πρώτα δηλαδή χρόνια της κρίσης, να αποδειχθούν προφητικά: "Νομίζω ότι η λιτότητα οδηγεί την καινοτομία, όπως κάνουν και άλλοι περιορισμοί. Ένας από τους λίγους τρόπους για να βγούμε από ένα στενό κουτί είναι να εφεύρουμε τον δρόμο διαφυγής".

* Ο Νίκος Παπαδάκος είναι χημικός μηχανικός, επιχειρηματίας, πρόεδρος του Δ.Σ. του Δικτύου Επιχειρηματικότητας Καινοτομίας Ανάπτυξης (ΔΕΚΑ)

Πρώτη δημοσίευση: "Avgi.gr"

 

 

Λιγότερα χρήματα θα ξοδέψουν εφέτος οι Έλληνες για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας ευρωπαϊκής έρευνας για τις καταναλωτικές τάσεις, κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2015 της Deloitte.

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν ότι το 2015 σχεδιάζουν να ξοδέψουν 402 ευρώ στις αγορές τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 8,6% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014. Τον προϋπολογισμό αυτό θα μοιράσουν σε φαγητό (168 ευρώ), δώρα (154 ευρώ) και σε κοινωνικές δραστηριότητες (80 ευρώ).

Όσον αφορά στους ευρωπαίους καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte το 2015 σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 513 ευρώ στις αγορές τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ποσό το οποίο είναι κατά μόλις 0,3% μειωμένο σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.

Σημειώνεται ότι η εφετινή 18η ετήσια έρευνα της Deloitte καλύπτει 14 χώρες της δυτικής και ανατολικής Ευρώπης, καθώς και τη Νότια Αφρική. Πραγματοποιήθηκε μεταξύ της τελευταίας εβδομάδας του Σεπτεμβρίου και των δύο πρώτων εβδομάδων του Οκτωβρίου του 2015, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 14.065 καταναλωτών (18-65 ετών) από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.

Περιορισμός εξόδων από τους Έλληνες καταναλωτές
Οι Έλληνες καταναλωτές αποδίδουν τον περιορισμό των εξόδων τους την εορταστική περίοδο κυρίως στην πεποίθησή τους ότι η οικονομική ύφεση θα επιδεινωθεί με ποσοστό 69%. Επίσης, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (66%) δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα καθώς το εισόδημά τους έχει μειωθεί.

Όλες οι ομάδες που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν ότι τα μειωμένα έσοδα και η ανησυχία σχετικά με τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας, είναι οι κυριότεροι λόγοι που τους οδηγούν να καταναλώνουν λιγότερο.

Πιο επιφυλακτικοί στην οικονομική κρίση, είναι οι ομάδες ηλικίας άνω των 45 ετών, καθώς έχουν επηρεαστεί σημαντικά και από τη μείωση των εσόδων τους.

Ένα ποσοστό ύψους 90% της ηλικιακής ομάδας 55-64 ετών δήλωσε ότι θα ξοδέψει λιγότερα καθώς το εισόδημά του έχει μειωθεί μετά φόρων, ενώ το 27% της ηλικιακής ομάδας 18-24 θα προτιμούσε να αποταμιεύσει γιατί ανησυχεί μη χάσει τη δουλειά του.

Σχετικά με τον καταμερισμό των δώρων των Ελλήνων, ποσοστό 60% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα εντός της οικογένειας (26% στα παιδιά τους, 18% για τον/την σύντροφό τους και 16% για τον εαυτό τους) ενώ 36% του ποοϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα προς άλλους ενήλικες (21%) και άλλα παιδιά (15%). Ποσοστό 3% αναμένεται να διατεθεί σε φιλανθρωπικές δωρεές.

Τα βιβλία αποτελούν το πιο πιθανό δώρο για φίλους και συγγενείς για τα Χριστούγεννα του 2015 στην Ευρώπη. Τα δώρα που οι Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι θα προσφέρουν περισσότερο είναι τα βιβλία (56%), τα ρούχα και τα παπούτσια (42%) και τα αρώματα και τα καλλυντικά (35%).

Σχετικά με το χρόνο που θα κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, ελάχιστοι Έλληνες καταναλωτές κάνουν τις αγορές των Χριστουγεννιάτικων δώρων τους πριν το Δεκέμβριο (7%). Η αγοραστική κίνηση φαίνεται ότι ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου με το 86% των Ελλήνων καταναλωτών να κάνει τις Χριστουγεννιάτικες αγορές του μέσα στο μήνα.

Απαισιόδοξοι οι Έλληνες για την κατάσταση της οικονομίας
Αναφορικά με την κατάσταση της οικονομίας, οι Ευρωπαίοι είναι πιο αισιόδοξοι από την προηγούμενη χρονιά με μια γενικά αυξανόμενη τάση, εκτός από την Ελλάδα και τη Ρωσία όπου η γνώμη του κόσμου χειροτερεύει. Το ίδιο συμβαίνει και στη Νότια Αφρική.

Στην Ελλάδα οι περισσότεροι καταναλωτές εκφράζουν την απαισιοδοξία τους για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας (82%), ενώ μόνο το 2% είναι αισιόδοξοι.

Οι γυναίκες στην Ελλάδα είναι περισσότερο απαισιόδοξες σε σχέση με την παρούσα κατάσταση της οικονομίας με ποσοστά 83% και 81% αντίστοιχα. Επίσης, οι αισιόδοξες γυναίκες είναι λιγότερες από τους αισιόδοξους άνδρες με ποσοστά 2% και 3% αντίστοιχα.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες μεταξύ 45 - 64 δηλώνουν πιο απαισιόδοξοι για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας με ποσοστό 86% - 87%. Οι λιγότερο απαισιόδοξες ηλικιακές ομάδες είναι αυτές των 25- 34 και 35 – 44 με ποσοστά 76% και 77%.

Ιδιαίτερα απαισιόδοξοι εμφανίζονται οι νέοι, καθώς το 85% της ηλικιακής ομάδας 18-24 είναι απαισιόδοξο για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας.

Όσον αφορά στη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας, στην Ευρώπη στην πλειοψηφία των χωρών της έρευνας επικρατεί αισιοδοξία για το μέλλον.

Στην Ελλάδα οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα αρνητικοί για την πορεία της οικονομίας τους στομέλλον (δείκτης διαφοράς μεγαλύτερος του -40%), ενώ την προηγούμενη χρονιά αυτό συνέβαινε και στη Γαλλία και την Ιταλία.

Σχετικά με τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας, οι Έλληνες καταναλωτές που είναι απαισιόδοξοι αποτελούν το 62% του συνόλου των ερωτηθέντων. Αντίθετα μόνο το 7% των ερωτηθέντων δηλώνουν αισιόδοξοι για τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας.

Οι άνδρες στην Ελλάδα είναι περισσότερο απαισιόδοξοι για τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας σε σχέση με τις γυναίκες (65% έναντι 58%). Αντίθετα οι άνδρες που δηλώνουν αισιόδοξοι για τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας στην Ελλάδα είναι λίγο περισσότεροι από τις αντίστοιχες γυναίκες (8% σε σύγκριση με 7%).

Διαφορετικά κανάλια αγορών
Τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που αναζητούν πληροφορίες, ιδέες ή καλύτερες τιμές για τα χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω διαδικτύου. Πέραν των ψηφιακών προϊόντων όπως είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια η υψηλή τεχνολογία, η μουσική και οι ταινίες τα οποία θα αγοραστούν κυρίως μέσω διαδικτύου (τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη), τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων καθώς η εμπειρία επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στους καταναλωτές τις γιορτινές μέρες.

Χάρη στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω κινητών τηλεφώνων και tablets, ολοένα και περισσότεροι Ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν την τάση τους να χρησιμοποιούν τα smartphones για να κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου. Στην Ελλάδα αυξάνονται οι καταναλωτές που κάνουν αγορές μέσω smartphones και tablets χρόνο με το χρόνο. Το 2013 μόνο το 20% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν ήδη κάνει αγορές μέσω smartphones και tablets, ενώ το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 34% και το 2015 σε 40%.

Οι περισσότεροι καταναλωτές θα ήθελαν οι λιανέμποροι να παρείχαν χαμηλότερες τιμές. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η τιμή είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που εξετάζουν οι καταναλωτές ειδικά σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τόσες οικονομικές δυσκολίες. Τέλος, η ανάγκη για ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου επισημαίνεται ως η δεύτερη προτεραιότητα που θα πρέπει οι έμποροι λιανικής να προσέξουν για να βελτιώσουν την αγοραστική εμπειρία των Ελλήνων καταναλωτών.

πηγή: "iefimerida"

 

 

της Μαίρης Μπιμπή

Για διαπραγμάτευση που κατέληξε σε φιάσκο και οδηγεί την ελληνική φαρμακοβιομηχανία σε διάλυση, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) σχολιάζοντας την επιτευχθείσα συμφωνία με τους δανειστές για την τιμολόγηση των γενοσήμων και off patent φαρμάκων. Οι έλληνες φαρμακοβιομήχανοι προειδοποιούν ότι οι πρακτικές αυτές θα εκτοξεύσουν τις δαπάνες των ασφαλιστικών Ταμείων και θα καταστήσουν πανάκριβο αγαθό την υγεία των πολιτών.

Συγκεκριμένα η ΠΕΦ με ανακοίνωσή της κατηγορεί την ελληνική κυβέρνηση ότι «υιοθέτησε μια καταστροφική για την ελληνική οικονομία πολιτική η οποία, ενώ δεν παράγει δημοσιονομικό αποτέλεσμα, θυσιάζει την εγχώρια παραγωγή και εξυπηρετεί μεγάλα ξένα οικονομικά συμφέροντα».

Οι Έλληνες φαρμακοβιομήχανοι υποστηρίζουν ότι η απαίτηση των δανειστών για μείωση των τιμών των γενοσήμων και off patent φαρμάκων από το όριο των 7,8 ευρώ στο 1 ευρώ, θα σημάνει την αδυναμία παραγωγής τους από τις εγχώριες μονάδες και προοδευτικά θα οδηγήσει στην αντικατάστασή τους από ακριβότερα εισαγόμενα φάρμακα.

Η ΠΕΦ υπενθυμίζοντας ότι η ελληνική φαρμακοβιομηχανία αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης και απασχόλησης της χώρας, προτείνει στον Πρωθυπουργό και τα μέλη του Κοινοβουλίου την εκπόνηση εθνικής πολιτικής για την υγεία και το φάρμακο, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της χώρας.


πηγή: "in.gr"

(φώτο: ο Ελληνικός τουρισμός στην Times Square - Ελάτε να επισκεφθείτε την Ελλάδα)

 

Τις μεγαλύτερες προοπτικές για ανάπτυξη στην Ελλάδα, παρουσιάζει σε έρευνα που διεξήχθη, ο κλάδος του τουρισμού, ενώ ακολουθεί με διαφορά ο αγροτικός κλάδος.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η ΚΑΠΑ Research με αντικείμενο την «Ανάπτυξη και τις προκλήσεις της επιχειρηματικότητας εν μέσω κρίσης», ο τουρισμός συγκεντρώνει ποσοστό 75,7% των απαντήσεων στο ερώτημα «ποιοι κλάδοι προσφέρουν σήμερα τις περισσότερες ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα».

Ακολουθεί με ένα 54,1% ο αγροτικός τομές και η παραγωγή τροφίμων, με 45,4% ο κλάδος της ενέργειας, με 39,4% η ναυτιλία, 35,2% οι επικοινωνίες και νέες τεχνολογίες, ενώ ο «πολυφορεμένος» εν μέσω κρίσης κλάδος της μαζικής εστίασης συγκεντρώνει ένα ποσοστό 31,6%.

Ένα συντριπτικό ποσοστό 96,4% αξιολογεί αυτή την στιγμή την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας κακή και αρκετά κακή (έναντι 90,2% την ίδια περίοδο πέρυσι), ενώ ένα 74,4% θεωρεί ότι σε ένα χρόνο από σήμερα η ελληνική οικονομία θα παραμένει σε ύφεση.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 2.003 ατόμων, πανελλαδικά σε 13 περιφέρειες της χώρας το διάστημα μεταξύ 15-19 Οκτωβρίου για λογαριασμό του διαδικτυακού καναλιού για την καινοτομία και την ανάπτυξη www.ka-business.gr, που διοργανώνει το 9ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ, το ερχόμενο Σάββατο 7/11 στη Θεσσαλονίκη.

Ο τουριστικός κλάδος θεωρείται, σε ποσοστό 77,6% από τους ερωτηθέντες, ότι μπορεί να συμβάλλει στην έξοδο της Ελλάδας από την κρίση και στη βελτίωση των ρυθμών ανάπτυξης, ενώ ως προς τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, τις καλύτερες προοπτικές εμφανίζουν με σειρά κατάταξης, καταρχάς ο θαλάσσιος τουρισμός, ο πολιτιστικός, ο ιατρικός- ιαματικός, ο αγροτικός και ακολουθούν συνεδριακός και θρησκευτικός.

Τι λένε οι επιχειρηματίες

Στο ερώτημα που έγινε στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αναφορικά με το πόσο αισιόδοξοι είναι για το μέλλον της επιχείρησής τους, σχεδόν 7 στους 10 ή αλλιώς 68,1% δήλωσε από λίγο έως καθόλου, ενώ πέρυσι τέτοια εποχή το αντίστοιχο ποσοστό ήταν σε αναλογία 1 στους 2.

Τι ζητούν οι επιχειρηματίες ώστε να παραμείνει η δραστηριότητά τους βιώσιμη; Σχεδόν 4 στους 10 (38,4%) ζητεί χαμηλότερη φορολογία, 19,4% πιο απλό και σταθερό φορολογικό σύστημα, 12,1% χαμηλότερες φορολογικές εισφορές, 9,3% ισχυρό τραπεζικό σύστημα και ενίσχυση ρευστότητας και ακολουθεί με 8,3% η πολιτική σταθερότητα κι ένα ακόμη 6,5% χαμηλότερο επίπεδο γραφειοκρατίας.

Οι επιχειρηματίες ρωτήθηκαν και για τις ενέργειες στις οποίες προτίθενται να προβούν κατά την επόμενη διετία: Στο συγκεκριμένο ερώτημα πολλαπλής επιλογής προηγείται σε ποσοστό 35,8% η απάντηση «να αναπτύξω την επιχείρησή μου», και ακολουθεί με ένα 26,2% «να συρρικνώσω την επιχείρησή μου», με ένα 20,3% «να κλείσω την επιχείρησή μου» και με ένα 19,3% ''να μεταφέρω την έδρα της στο εξωτερικό», 10,7% απάντησε «να αλλάξω δραστηριότητα», 10,4% «να πουλήσω την επιχείρησή μου», 8,9% «να κηρύξω πτώχευση», ενώ ένα 8,6% σκέφτεται να αναστείλει τη λειτουργία της μέχρι να βελτιωθούν οι συνθήκες.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων, οι οποίοι ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τη δική τους επιχειρηματική δραστηριότητα και διαθέτουν παράλληλα και το απαιτούμενο κεφάλαιο, οι 5 τομείς που θα τους ενδιέφεραν περισσότερο εντοπίζονται στις επικοινωνίες και νέες τεχνολογίες, τον τουρισμό- πολιτισμό, τη μαζική εστίαση και τη διασκέδαση, τον αγροτικό τομέα και την εκπαίδευση- επαγγελματική κατάρτιση. Για την κατηγορία των ανέργων και των φοιτητών η αντίστοιχη πεντάδα διαμορφώνεται ως εξής: τουρισμός- πολιτισμός, αγροτικός τομέας και παραγωγή τροφίμων, επικοινωνίες και νέες τεχνολογίες, μαζική εστίαση και διασκέδαση, συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Απογοήτευση προκαλεί η απάντηση από το σύνολο των ερωτηθέντων για τη φυγή της νέας γενιάς στο εξωτερικό: Στο ερώτημα «Εάν το παιδί σας ήθελε να ζήσει στο εξωτερικό, θα το ενθαρρύνατε», πάνω από 8 στους 10 ή 82% απαντά ναι και μάλλον ναι και μόλις 14,3% είναι στο «όχι και μάλλον όχι».

Πηγή: newmoney.gr