Πρότυπο εκπαιδευτικό παραγωγικό χωριό από το Δ.Ε.Κ.Α

Το Δίκτυο Επιχειρηματικότητας Καινοτομίας και Ανάπτυξης [ ... ]

Ειδήσεις
Με μεγάλη επιτυχία γιορτάστηκαν τα γενέθλια του Δ.Ε.Κ.Α

Το Δίκτυο Επιχειρηματικότητας Καινοτομίας και Ανάπτυξης [ ... ]

Ειδήσεις
Ένας χρόνος με το Δ.ΕΚ.Α. Ημερίδα για τον σχεδιασμό και την χρηματοδότηση υγιών αναπτυξιακών σχεδίων

  Στην προσπάθεια του να συνεισφέρει με όλες του τις δυνάμεις [ ... ]

Ειδήσεις
Εκδήλωση του Δ.Ε.Κ.Α για την ανάπτυξη και την καινοτομία

Εκδήλωση για την συμπλήρωση ενός χρόνου λειτουργίας του [ ... ]

Ειδήσεις
Ασφαλιστικό: Μια Απλή Μεταβατική Λύση

                              

Το μεγαλύτερο πρόβλημα [ ... ]

Ειδήσεις
Πρώτη στην αύξηση φόρων η Ελλάδα την τελευταία οκταετία σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ

 

 

Το φορολογικό βάρος στην Ελλάδα αυξήθηκε το 2014 κατά [ ... ]

Ειδήσεις
Σύντομα αναμένεται συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ε.Εγια τη δεύτερη λίστα προαπαιτούμενων

    Τη βεβαιότητά του ότι αν συνεχιστεί η υφιστάμενη καλή [ ... ]

Ειδήσεις
Δύο νέα  προγράμματα του ΟΑΕΔ ξεκινούν άμεσα

  Βγήκε η προκήρυξη του ΟΑΕΔ για δύο νέα προγράμματα

Ο Οργανισμός [ ... ]

Ειδήσεις
Διαγωνισμός νεοφυών επιχειρήσεων με ευκαιρίες για τους νικητές

    Η Επιτροπή Νεανικής Επιχειρηματικότητας του Δικτύου [ ... ]

Ειδήσεις
Μυστικό έγγραφο επιβεβαιώνει την σύσταση και εδραίωση του ISIS

 

 

του Πάνου Παναγιώτου

Ποιοι, πότε και πού ίδρυσαν τον [ ... ]

Ειδήσεις
G20: Υιοθέτησαν το σχέδιο κατά της φοροαποφυγής των πολυεθνικών

    Οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων (φώτο) της Ομάδας των [ ... ]

Ειδήσεις
Μουζάλας: Οποιαδήποτε χερσαία επέμβαση θα αυξήσει τους πρόσφυγες

 

 

"Δεν υπάρχει κίνδυνος να κατηγορηθεί η Αθήνα από τη στιγμή [ ... ]

Ειδήσεις
Άλλα άρθρα

Πεντακόσια χρόνια αργότερα ο Σέξτος Εμπειρικός προχώρησε πάνω στην Πλατωνική ερμηνεία προσθέτοντας «όλες οι εντυπώσεις και οι γνώμες είναι αληθινές, και η αλήθεια είναι σχετική, γιατί καθετί που φαντάζεται ή πιστεύει κάποιος υπάρχει κατευθείαν σε σχέση μ’ εκείνον" και επομένως ο κάθε άνθρωπος αποτελεί μέτρο τόσο της αλήθειας όσο και της γνώσης, και το γεγονός αυτό προσδίδει μια σχετική αξία σε κάθε υποκειμενική άποψη για κάθε επί μέρους θέμα.

Η αλήθεια λοιπόν τόσο φιλοσοφικά όσο και πρακτικά δείχνει να είναι σχετική.
Η γνώμη του καθενός από μας έχει την ιδιαίτερή της βαρύτητα, είναι σεβαστή και αξιοσημείωτη, πρέπει να ακούγεται, εφόσον το επιθυμούμε  και να μην παραμένει κρυφή από την κοινωνία και ανεκμετάλλευτη μέσα στις ψυχές μας.
Η εκφορά της άποψης είναι όχι μόνο δικαίωμα μας αλλά σε πλείστες των περιπτώσεων αποτελεί και υποχρέωση μας απέναντι στο σύνολο.

Ακόμη, ο κάθε ένας από μας έχει το δικαίωμα της υπερβολής, της αβίαστης εκφοράς αναπόδεικτων απόψεων, του άμετρα και αναίτια φανατισμένου λόγου εφόσον βέβαια αυτά του τα λόγια ή οι ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν δεν συνιστούν πράξεις ποινικά ή ηθικά κολάσιμες όπως προβλέπουν οι νόμοι και τα ήθη και έθιμα κάθε τόπου.Ποιός άλλωστε από εμάς κατά την διάρκεια του βίου του δεν μετάνιωσε όταν ένιωσε να βγαίνουν από μέσα του λέξεις που καλύτερο θα ήταν να μην είχαν ποτέ απομακρυνθεί από το στόμα του?

Όμως αυτό το πολύτιμο δικαίωμά μας στην υποκειμενικότητα είναι σαφώς σημαντικότερο από τις όσες υπερβολές στις οποίες οδηγηθήκαμε εξ' αιτίας του. Το δικαίωμα στην υπερβολή λοιπόν, το δικαίωμα στην αμετροέπεια, το δικαίωμα ακόμη και στην προσωρινή ανοησία είναι το ίδιο σημαντικό με το δικαίωμα μας στη σοφία, στην δημιουργία, στην ζωή.

Απλά αυτό το δικαίωμα μας στο αμετροεπές, πολλές φορές, έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην πορεία της ζωής μας από ότι έχει η ποιότητα της σοφίας μας.

Γεννιέται βέβαια πάντοτε ένα ερώτημα που ο καθένας μας το απαντά με τη δική του υποκειμενική κρίση.Έχει το ίδιο τελικό αντίκτυπο η υπερβολή ή ο φανατισμός που προβάλλει ο καθένας από μας από όποιο μετερίζι ετάχθη? Δηλαδή το τίμημα που καλείται κανείς να πληρώσει (και όχι αποκλειστικά και μόνο ο ίδιος) για να εκφράζει άλλοτε αβασάνιστα και άλλοτε δογματικά την γνώμη του είναι το ίδιο αν αφορά τους επιφορτισμένους με την υποχρέωση της διακυβέρνησης πολίτες της πρώτης γραμμής σε σχέση με τους υπολοίπους από εμάς, τους απλούς ανθρώπους των μετόπισθεν?

Σαφώς και όχι είναι η προφανής απάντηση.
Αν εγώ αποφασίσω να κοινοποιήσω, σε γνωστούς και φίλους, τις πλέον ακραίες ανεδαφικές απόψεις, το χειρότερο που μπορεί να μου συμβεί είναι να γελάσουν μπροστά ή πίσω μου ή να κουνήσουν με νόημα το κεφάλι τους.
Αν όμως τις ίδιες θεωρίες αναπτύξει κάποιος που η πολιτεία ή οι πολίτες τον έχουν επιφορτίσει με την διαχείριση των λεπτών ζητημάτων της επιβίωσης τους τότε μάλλον ο αντίκτυπος των λόγων του θα επιφέρει αντιδράσεις πολλαπλά ισχυρότερες από αυτές τις περίπτωσης μου.

Σε περίπτωση που κάποιος, χωρίς αξιώματα, συμπολίτης μας ισχυριστεί ότι για ένα οποιοδήποτε από τα συμβάντα της ζωής του ευθύνονται οι εξωγήινοι πιθανότατα εμείς οι υπόλοιποι να μονολογήσουμε.-Βρε τον καψερό, αλλοίμονο του, τον χτύπησε η ζέστη. Και που να φτάσει κι ο Αύγουστος!
Αν όμως την ίδια άποψη διατυπώσει κάποιος από τους κυβερνώντες την χώρα τότε...αλλοίμονο μας.Το ίδιο ισχύει και για άλλες αντίστοιχες φοβίες που μπορεί να κλείνουμε μέσα μας όπως ...για όλα φταίνε οι διαιτητές, η τουρκοκρατία, ο καπιταλισμός ή ο κομμουνισμός (ανάλογα με το πολιτικό υπόβαθρο του κάθε φοβικού), τα ψεκαστικά, οι αλλοδαποί και ότι άλλο μπορεί να κρύβει ο καθένας μας  στην δοκιμαζόμενη ψυχή του. 

Όταν τα διατυπώνουν οι απλοί άνθρωποι τότε όλοι συμφωνούμε ότι μάλλον φταίει το επίπεδο παιδείας τους και ότι πρέπει να στηρίξουμε με πάθος όλες τις πολιτιστικές μεταρρυθμίσεις που εξαγγέλλονται. Τι γίνεται όμως όταν τέτοιου τύπου δηλώσεις καταγράφονται στο ενεργητικό αυτών που μας κυβερνούν?
Τι γίνεται όταν αυτά τα λόγια πυροδοτούν αντιδράσεις επιβαρύνοντας (και δικαίως θα πρόσθετα) το ήδη τεταμένο κλίμα της παρατεταμένης διαπραγματευτικής περιόδου λειτουργώντας ακυρωτικά στην πρόταση συστράτευσης των παραγωγικών τάξεων που έκανε ο πρωθυπουργός της χώρας?

Μήπως οι στιγμές που δεν πρέπει να περισσεύει κανείς μας από τον αγώνα που δίνει η χώρα δεν είναι οι ιδανικές για να κάνει κανείς επίδειξη εξυπνάδας και να ξεχωρίσει όχι με τις εποικοδομητικές του προτάσεις αλλά με την ματαιοδοξία του?

Μήπως δεν είναι η εξυπνότερη κίνηση την ώρα που ο πρωθυπουργός της χώρας καλεί τους υγιείς μη διαπλεκόμενους μικρομεσαίους επιχειρηματίες να επενδύσουν τα τελευταία τους λίγα χρήματα στο χτίσιμο της νέας Ελλάδας κάποιοι να  αποκαλούν συλλήβδην όλους αυτούς τους συμπολίτες μας που καλούνται να ξανασηκώσουν το βάρος των δύσκολων καιρών βασικούς υπεύθυνους για την εγκληματικότητα στην Ελλάδα?

Ή μήπως τελικά είναι πολύ έξυπνη αυτή η κίνηση και εξυπηρετεί εκείνους που θέλουν να εξαρθρωθεί ολοκληρωτικά ο ιδιωτικός τομέας της χώρας?
Όποια και να είναι τα κίνητρα οι φύλακες οφείλουν να έχουν την γνώση και την αποφασιστικότητα να περιφρουρήσουν πρώτα από όλα τα συμφέροντα του τόπου προστατεύοντας τις άκαμπτες προσπάθειες που καταβάλουν τις τελευταίες εκατό μέρες για μας και τα παιδιά μας.Και αν αυτή η διαφύλαξη των συμφερόντων του έθνους απαιτεί σύγκρουση με τους φανατικούς, τους ημιμαθείς, τους αμετανόητους ή τους βαλτούς ( από όπου κι αν προέρχονται) να μην φοβηθεί να το πράξει.

Εμείς όλοι συνδεδεμένοι περισσότερο από ποτέ με τους διαπραγματευτές του μέλλοντός μας θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις την προσπάθεια.

Εμείς θα είμαστε η δύναμη, η ηθική, η υλική και η ψυχική, που χρειάζεται η νέα κυβέρνηση για να πετύχει τους στόχους της.

Εμείς θα δώσουμε από το υστέρημα μας και θα κάνουμε όσες θυσίες απαιτεί ο δύσκολος δρόμος της ανάκαμψης.

Τουλάχιστον ας μη μας απαξιώνουν για ακόμη μια φορά οι επαγγελματίες επαναστάτες γιατί υπάρχει ένα σημείο που πέραν αυτού η υπομονή παύει να είναι αρετή.